Friday 27 February 2015

CMD Concentrated Mineral Drops Revell IEXP4U

CMD- Concentrated Mineral Drops 


Cecair CMD dikenali ramai sebagai Miracle Drops atau Titisan Ajaib kerana ianya sangat kaya dengan pelbagai mineral alami yang diperlukan tubuh manusia. Ia merupakan produk terunggul IEXP4U Revell yang telah terbukti dan banyak testimoni keupayaan CMD dalam menyembuhkan berbagai penyakit kronik seperti darah tinggi (high blood), kencing manis (diabetes), gout, gatal gatal kulit, masalah kolestrol dan lain lain.

Trace Mineral Drops atau Concentrated Mineral Drops (CMD):
Concentrated Mineral Drops : mengandungi 38% magnesium dalam bentuk ion. Peranan magnesium untuk mengurangi memulihkan penyakit stroke atau risiko terkena penyakit jantung. Hal ini tidak dapat diabaikan. by "A G Schauss, PH. D. Penulis lebih 50 buku dan ahli British Society of Nutritional Medicine".



Apa sebenarnya CMD Mineral Drops ?

CMD atau Concentrated Mineral Drop adalah cecair asli bersifat alkali yang kaya dengan nutrien. Cecair ini berfungsi sebagai "all in one" yang mampu membantu tubuh badan merawati penyakit yang dialami. Terdapat 76 jenis mineral yang terkandung dalam CMD iaitu 8 jenis makro mineral dan 68 jenis mikro mineral. Antaranya ialah Calcium, Zink, Iron, Magnesium, Flouride, Sodium, Selenium dan Iodin.

Manakala mikro mineral pula terdiri dari Phosporus, Sulphate, Cesium, Hafnium, Dysprosium, Neodymium, Nickel, Vanadium, Potassium, Silicon, Strotium, Bismuth, Lutetium, Ebrium, Manganese, Gold, Silver, Terbium, Aluminium, Holmium, Chromium, Latharium, Gallium, Titanium, Tellurium, Nitrogen, Copper, Gadolinium, Europium, Selenium, Semarlum, Molybdenum,Praseodimium, Lithium, Carbonate, Yiterbium dan lain lain.

AMALKAN CMD (concentrated mineral drops) kaya dengan 72 trace mineral dan bersifat alkali.

Apa Itu Air Alkali 
Air alkali adalah air yang telah mengalami proses penambahan ion hidroksida iaitu (OH-) dan ion calcium ataupun oksigen dan ion mineral alkali seperti (sodium, potassium, magnesium dan calcium). Proses penghasilan air alkali ini akan meningkatkan kandungan mineral dalam air dan pH air akan meningkat tinggi sehingga 9.0-10.6 pH. Air alkali yang keluar dari penapis perlu diminum secepat mungkin atau dua hari selepas di tapis untuk mendapat kesan yang optimum.Air minuman yang bersifat alkali adalah yang paling sesuai untuk tubuh kerana dapat meneutralkan asid dalam tubuh badan..Air Zam Zam adalah air beralkali dan mengandungi banyak mineral.

Kenapa Kita Perlukan Air Alkali ?
Air alkali adalah berbeza dengan air yang biasa kita minum dimana air alkali mengandungi kandungan ion negative yang tinggi serta memiliki tahap didih, kepekatan dan ikatan molekul yang berbeza dengan air paip. Keadaan ini menyebabkan air alkali mampu menyerap masuk ke dalam sel 3 kali ganda lebih cepat berbanding air paip. Struktur molekul yang lebih kecil mampu meningkatkan proses pembuangan toksik yang lebih efektif.

Ion alkali iaitu (OH-) dan ion calcium adalah sumber anti-oksida yang sangat kuat dan apabila ia dalam bentuk cecair bahan ini mampu masuk terus ke dalam sel dan meneutralkan radikal bebas tanpa perlu mengalami proses metabolisma, tidak seperti pil vitamin C, vitamin E dan sebagainya.

Air alkali juga meneutralkan asid dalam badan dan menyeimbangkan pH badan iaitu (6.9 – 7.2). Badan kita memerlukan nisbah keadaan asid : alkali yang seimbang iaitu pada nisbah 4 : 1 ( 4 bahagian alkali dan 1 bahagian asid ) atau 80% alkali dan 20% asid. Makanan yang kita makan boleh terdiri dari asid atau alkali, dan makanan ini apabila di akhir proses penghazaman akan meninggalkan hampas ataupun yang dinamakan (end product). Hampas ini boleh terdiri dari alkali atau asid bergantung pada kandungan mineral yang terdapat dalam makanan.

Apabila badan kita melalui proses metabolisma, makanan tadi akan dibakar untuk mendapatkan tenaga dan sebahagiannya akan disimpan menjadi asid lemak dan asid lemak tadi disimpan di beberapa tempat biasanya dibahagian bawah kulit, peha, tisu dan organ. Apabila pengumpulan asid lemak ini berlebihan maka keadaan ini akan menggangu pH darah kita dan keadaan ini dinamakan acidosis.

Asidosis kemudiannya menggangu perjalanan sistem kelejar dan fungsi organ. Keadaan ini sekiranya berlarutan akan mengundang kepada pelbagai jenis penyakit.

Asidosis akan menyebabkan pelbagai penyakit seperti arthritis, darah tinggi, sakit kulit, dan penuaan. Ini boleh diatasi dengan pengambilan makanan yang beralkali iaitu dengan nisbah alkali – asid 4:1 dan pengambilan air yang banyak.

Kepentingan keseimbang pH
Organ dalaman manusia amat sensitif terhadap perubahan pH. Seperti contoh, plasma darah dan bendalir yang menyelubungi sel mempunyai pH 7.2 ke 7.45. Penurunan pH darah ke 6.9 akan menyebabkan koma atau berkemungkinan maut. Oleh itu, badan manusia telah dikurniakan dengan beberapa mekanisma untuk menyeimbangkan tahap pH dalam badan. Mekanisma tersebut dikenali sebagai “buffers”. Sistem buffers berupaya untuk mengikat ion-ion atau melepaskannya daripada bendalir apabila kepekatan bendalir itu meningkat atau mengurang, dengan ini badan kita akan berupaya untuk mengekalkan tahap pH yang optimum.

Satu Penemuan Yang Hebat
Kajian mengenai air alkali telah bermula dari tahun 1950 di jepun. Kajian menunjukkan minum air yang tinggi pH ATAU beralkali mampu meneutralkan asid yang terkumpul di dalam badan.

10 Sebab Pentingnya CMD Kepada Anda

1) LENGKAP
Terdiri dari makro-mineral (magnesium,kalsium,potassium,klorida,sulfur) dan mikro mineralnya adalah (kromium, iodin, mangan, selenium dan zink). Ini menjadikan CMD supplemen mineral yang lengkap.

2) IONIK
Ionik bererti bercas positif dan negatif. CMD dititis dalam air akan memecah menjadi bentuk terkecil iaitu ionik memudahkan ia diserap oleh tubuh.

3) BERSIH/SUCI
CMD diekstrak dari Tasik Great Salt Lake, Utah, USA. Kadar garam tasik itu begitu tinggi sehingga tiada kehidupan bakteria. Kawasan tasik Berbataskan gurun sehingga tidak berpenduduk (bebas pencemaran).

4) ALAMI(NATURAL)
CMD bukan hasil buatan makmal. Ia semata-mata air tasik yang telah dibuang 99.5% garamnya. Asalnya mempunyai kandungan garam yang terlampau tinggi. (Tiada tambahan pewarna, pengawet,perasa tiruan). 100% alami & semulajadi natural produk.

5) SEIMBANG
Lengkap dan seimbang. Ini penting kerana mineral dengan lainnya dapat menarik atau menolak dan menciptakan suatu keseimbangan dinamik, membantu pengankutan makanan dan arahan pusat saraf badan.

6) PEKAT
55 kali lebih pekat kandungannya daripada kandungan mineral air laut. Kepekatannya begitu tinggi, dibandingkan dengan produk supplemen mineral lain.

7) MEMUDAHKAN
Mudah digunakan – hanya dititiskan dalam makanan/minuman/masakan anda 
(Dewasa 30-40 titis sehari, kanak-kanak 1 titis setiap 2kg berat badan).

8) MULTI FUNGSI
CMD bermulti fungsi dalam meningkatkan kesihatan badan :
  • Meningkatkan daya tahan daripada infeksi kuman/virus
  • Meningkatkan transmisi impuls saraf yang lancar
  • Memangkinkan pembentukan sel baru
  • Meningkatkan metabolisme badan
  • Meningkatkan tenaga dan kevitalan
  • Memelihara kulit dan rambut
  • Menguatkan gigi dan rangka badan

9) HARGA WAJAR/ MAMPU MILIK 
Anda boleh perolehi dengan harganya yang wajar yang memungkinkan segala lapisan masyarakat mengamalkannya.

10) TERBUKTI
Beribu testimoni dari benua Amerika hingga Asia membuktikan CMD membantu kesihatan kita.
=======================================================

Fungsi/Kegunaan Dan Khasiat CMD Mineral Drops

CMD Miracle Drop memiliki 1001 kegunaan kepada manusia. Antara kemampuan cecair ini yang diperakui ialah berupaya membantu menyembuhkan masalah dan penyakit penyakit berikut:

1. Membantu pembentukan tulang dan gigi.
2. Membantu menguatkan tulang.
3. Merawat dan menyembuhkan penyakit gout
4. Memulihkan tenaga
5. Mengurangkan tekanan darah tinggi
6. Merawat kencing manis atau diabetes
7. Menyingkir lemak di dalam usus.
8. Mengekalkan berat badan ideal
9. Meningkatkan sistem imun tubuh
10. Membekalkan tenaga bio elektrik tubuh
11. Mengawal selera makan
12. Menyingkir toksin dalam darah
13. Memperbaiki kitaran haid yang tidak teratur
14. Mempercepatkan proses penyembuhan luka
15. Mengurangkan masalah asma atau lelah
16. Mengekalkan tahap alkali cairan dalam tubuh
17. Merawat demam lebih cepat
18. Dapat mengatasi masalah kabur mata akibat selaput
19. Merawat masalah selsema
20. Dapat merawat masalah ulser mulut
21. Mengurangkan ketagihan narkotin/rokok
22. Dapat merawat penyakit kekuningan pada bayi
23. Mengatasi masalah sembelit
24. Menurunkan masalah berat badan
=========================================================


Dari Mana Sumber Mineral CDM ?

Penghasilan CMD adalah dari air tasik Great Salt Lake di Utah dan ianya melalui proses pengeluaran dan penapisan yang ketat sebelum ianya dibotolkan seperti yang ada di pasaran. Great Salt Lake telah dikenali di seluruh dunia sebagai sumber mineral terbaik untuk keperluan tubuh manusia.





====================================================
Concentrace Mineral Drops meningkatkan pH alkali badan anda ====================================================

1. Menyediakan trace mineral lengkap untuk keperluan badan anda dengan lebih 260 mg Magnesium bagi setiap 20 titis.

2. Meningkatkan pH badan dengan meneutralkan lebihan asid di dalam cecair badan dan tisu, menukarkannya menjadi garam dan kemudiannya memboloskan garam itu keluar daripada badan melalui air kencing.

3. Membantu menyerap nutrien dalam makanan dan mengalkali pH badan.

4. Mengubah struktur molekul air untuk memaksimumkan kuasa menghidratkan dan menembusi setiap sel dalam badan anda.

5. Menjadikan air rasa lebih menyegarkan, rasa sedikit manis dan bermineral.

=============================================
Fungsi Concentrace Mineral Drops Dalam Tubuh Badan
=============================================
1. Membersih

* Darah - sistem peredaran darah yang sihat. Mencegah kolesterol tinggi, darah tinggi dan tekanan darah rendah.

* Usus - menyihatkan sistem pembuangan serta mencegah masalah sembelit,buasir, barah usus atau kolon, najis berdarah

2. Membina

* Komponen Asas Badan - enzim, sel darah, hormon dan vitamin diperlukan semua sistem badan. Mencegah beguk, kencing manis dan ketidakhadaman.

* Tulang, Sendi dan Gigi yang kuat - mencegah masalah tulang (artritis,reumatisme, gout, osteoporosis.

* Rambut dan Kulit Yang Cantik - tiada lagi masalah kulit, alahan, gatal, ruam atau rambut rontok dan kering.

3. Menguatkan

* Sistem Badan - menguatkan sistem bio-elektrik, penghadaman dan ketahanan badan. Apabila sistem badan kuat, pasti badan dapat mencegah penyakit.

* Mengatasi Stres - (tekanan) mencegah masalah buah pinggang, jantung dan paru-paru (lelah, bronkitis dan resdung). Kesihatan badan lebih stabil untuk mengatasi stress

4. Menggiatkan

* Prestasi Badan - melakukan apa jua aktiviti dengan lebih stamina & kurang letih.

* Refleks Mental & Fizikal - penerimaan pengetahuan lebih baik, tidak kira usia. Bagus untuk IQ mereka yang sedang belajar.

* Penyerapan Nutrien & Supplemen Lain - semua makanan harian dan supplemen lain (seperti vitamin, royal jelly, aloe vera) diserap dengan lebih baik.


CARA PENGAMBILAN :

Kanak-kanak @ Remaja :

1 titis bagi setiap 2 kg berat badan.

Dewasa :

40 titis secara konsisten setiap hari (10 titis pagi, 10 titis tengahari, 10 titis petang dan 10 titis malam).

Sebaiknya diambil selepas makan. Boleh campurkan ke dalam segala jenis minuman. Boleh ditambahkan ke dalam masakan.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

CMD PELBAGAI KHASIAT:

APLIKASI CMD UNTUK KESIHATAN

MEMBANTU MENGATASI MASALAH KESIHATAN

1. Masalah Penglihatan : Rabun dekat, rabun jauh, katarak.

CMD 20 – 40 titis (anak-anak : 1/2 berat badan) sehari, dibagi dalam beberapa kali minum.

2. Penyakit Alzheimer

CMD 20 – 30 titis sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum.

3. Penyakit kulit

CMD 20 – 40 titis sehari, dibahagikan dalam beberapa kali minum. dan sapukan CMD yang telah di sebatikan ke dalam air bersih (1 titis tiap 10ml) dibahagian kulit yang bermasalah.

4. Menghilangkan Gatal kulit

CMD sebatikan dengan air bersih (40 titis/50ml) kemudian sapukan pada kulit yang gatal setelah kulit dicuci bersih.

5. Kuku rosak

CMD 20 – 40 titis sehari, dibagi dalam beberapa kali minum. Rendam kuku dalam air hangat yang dititiskan CMD (40 titis/50ml selama 20 minit).

6. Bisul, Jerawat

CMD 20 – 40 titis (anak-anak : 1/2 berat badan) sehari, dibagi dalam beberapa kali minum. Picit bisul, jerawat dengan CMD yang telah disebatikan dengan air bersih (2 titis tiap 10ml).

7. Memutihkan Kulit

CMD 15 – 20 titis sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum. CMD beberapa titis ke body lotion, gunakan setiap habis mandi.

8. Rambut gugut, Rambut Beruban / Pewarnaan pd rambut

CMD 15 – 30 titis sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum. titiskan CMD 3 titis di shampoo saat meramas, picit kepala. Larutkan CMD 1 titis ke dalam 10 ml air, sapukan ke kulit kepala sebagai tonik.

9. Menurunkan Berat Badan

CMD meningkatkan metabolisme dan memenuhi keperluan nutrisi dalam diet. CMD 10 titis sebelum sarapan, 10 titis sebelum makan siang, 10 titis malam.

10. terseliuh / bengkak

CMD 15 - 30 titis sehari (anak-anak : 1/2 berat badan), dibahagi dalam beberapa kali minum. Sapukan beberapa titis CMD di bagian yang bengkak.

11. Peminum alkohol

CMD 10 – 20 titis ke dalam minuman. Menghilangkan efek negatif kerana minuman beralkohol (muntah, sakit kepala dan sindrom ‘hang over’).

12. Memutihkan Gigi, Mencegah gigi berlubang, Gusi bengkak berdarah (Ginggivitis)

CMD 2-3 titis campur dengan ubat gigi.

13. Sakit Gigi

CMD 1 – 2 titis, terus pada gigi yang sakit.

14. sakit ulcer

CMD 15 – 30 tetes (anak-anak : ½ berat badan) sehari, sapukan CMD yang telah dilarutkan (2 titis dalam 5 ml air masak) atau dikumur-kumur.

15. sakit tekak

CMD 20 – 40 titis (kanak-kanak : ½ berat badan) sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum.

16. gastrik

CMD 15 – 40 titis sehari, dibagi dalam beberapa kali minum.

17. Sembelit

CMD 10 titis setiap bangun tidur pagi. CMD 15 titis dalam air suam setelah sarapan, dan CMD 10 titis sebelum makan siang.

18. Cirit birit

CMD 10 – 30 titis (anak-anak : ½ berat badan) sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum.

19. sakit perut

CMD 15 - 20 titis dalam 500 ml air, minum secara berperingkat

20. Sakit sendi, sakit urat

CMD 20 - 40 titis sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum. Sapukan beberapa titis CMD di bahagian yang bengkak, sakit.

21. Sakit bahagian Saraf

CMD 20 - 40 titis sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum. Sapukan beberapa titis CMD di bahagian yang sakit.

22. Masalah tulang rapuh / Osteoporosis

CMD 20 – 40 titis sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum.

23. Hipertensi (Tekanan Darah Tinggi), Stroke

CMD 15 - 30 titis sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum.

24. Tekanan Darah Rendah

CMD 15 – 40 titis sehari, dibagi dalam beberapa kali minum.

25. Kencing Manis

CMD 15 – 40 titis (anak-anak : ½ berat badan) sehari, dibahagi dalam beberapa kali minum.

26. Kolesterol Tinggi

CMD 20 – 40 titis sehari, dibahagi dalam beberapa hari.

27. Penyakit Kurang Mineral

Tambahkan 30 titis TM-1 setiap hari. CMD akan membantu melindungi anda dari semua penyakit.


MENJAGA KESIHATAN

1. Meningkatkan Stamina
  • CMD 20 – 40 titis sehari, dibagi dalam beberapa kali minum.
2. Mencegah mengantuk
  • CMD 10 – 15 titis dalam segelas air minum.
3. Minuman Bersoda
  • CMD beberapa titis ke dalam minuman bersoda, mengurangi efek bahaya soda dan kemasaman
  • Mengganti Elemen/Mineral, Elektrolit
  • Mengembalikan Mineral yang Hilang dari air Suling atau Reverse Osmosis, kehilangan elektrolit (akibat diare, aktiviti berat, dll).
CMD 5 – 10 titiss per liter atau 50 – 100 titis per galon.


MENINGKATKAN RASA

1. Masakan

CMD beberapa titis pada masakan, menghilangkan efek negatif dari makanan, serta menambah kenikmatan. CMD akan mengurangi efek negatif dari garam.

2. Minuman

CMD 2 – 4 titis ditambahkan ke secawan teh dan kopi, akan menambah citarasa minuman.

■Mengoptimalkan efek

CMD mengoptimalkan pertumbuhan bakteria baik, sehingga sangat optimal dalam proses pembuatan roti, tempe, bir, bahkan untuk pertumbuhan bakteria baik dalam tubuh kita.

■Haiwan Peliharaan

Haiwan peliharaan (anjing, kucing, burung, ikan, ular, dll), hewan ternak (sapi, kambing, kerbau, arnab, kuda, ayam, ikan, dll). CMD ½ berat badan haiwan peliharaan.

■Perkebunan, Pertanian dll.

CMD akan menyediakan mineral yang tidak tergantung di tanah. CMD mengembalikan zat dalam tanah.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MENGAPA MEMILIH TRACE MINERAL DROPS CMD REVELL?
  • Multi Fungsi (Obat Segala Penyakit)
  • Harga sangat berpatutan
  • Mineral makro dan mikro lebih dari 70 jenis
  • Mineral ionic (lebur menjadi ion jika ditetes ke air)
  • Bersih (diekstrak dari Great Salt Lake, Utah, USA)
  • Seimbang (mencipta keseimbangan dinamik)
  • Terbukti (Ribuan Testimoni dari Amerika hingga Asia)
  • Konsentrat (Trace mineral 55 kali lebih pekat daripada air laut)
  • Mudah digunakan (cukup ditetes ke makanan / minuman)
  • Natural (99% garam telah dibuang)

KHASIAT TAMBAHAN TRACE MINERAL CONCENTRATED MINERAL DROPS CMD REVELL
  • Mengimbangi kandungan dalam darah
  • Mencegah sembelit, Buasir, Kanser usus, pendarahan
  • Menguatkan tulang, sendi dan gigi
  • Menguatkan sistem saraf pada tubuh-sistem bio elektrik
  • Membantu menyerap makanan harian dan makanan tambahan lain
  • Meningkatkan performasi tubuh / refleks mental dan fizikal
  • Merawat komponen asas tubuh - enzim, sel darah, kofaktor dan hormon
  • Melancarkan metabolisme tubuh
  • Meningkatkan daya tahan dari jangkitan, tenaga dan daya hidup
  • Menghaluskan kulit dan menyuburkan rambut
  • Membantu pemulihan dari stress
  • Membantu penyembuhan dari penyakit yang disebabkan ketidakseimbangan mineral

SIAPA YANG MEMERLUKAN CONCENTRATED MINERAL DROPS CMD REVELL?
  • Kanak-kanak kecil
  • Ibu hamil dan menyusui
  • Anak-anak dan remaja yang sedang tumbuh sangat aktif
  • Orang dewasa yang sibuk dan stress dalam Pekerjaan / Kehidupannya
  • Para Atlit / Olahragawan
  • Orang tua yang mengalami kekurangan Mineral
  • Orang sihat yang tidak mau sakit
  • Orang Sakit yang ingin sihat
  • Pergantungan dengan Dadah (Narkotik dan Dadah atau bahan Berbahaya)

Tindakbalas Kesihatan/Kesan Penyembuhan

========================================================
TESTIMONI 
CMD MINERAL DROPS
========================================================


SELERA MAKAN BERKURANGAN, TIDUR KURANG BERDENGKUR, 

Berat Badan Turun 3 hari Minum CMD

==================================
RAHSIA KURUS BUAT AIR DETOKS + CMD
==================================


CMD boleh buat air detoks kalau nak cepat turun berat badan
caranya letak beberapa hirisan lemon dalam sebotol air (elok guna bekas kaca sbb bekas plastik ada bahan kimia,,,lemon boleh menghakis n mengakibatkan toksik masuk dlm badan) 
kemudian titiskan beberapa titik CMD dalam air tersebut,,,minum setiap hari,,,boleh letak dalam peti sejuk,,,



SMS/WHATSAPP: 0174079332 NANIE

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...