AURA WHITE GLUTA COLLAGEN






AURAWHITE PURE L-GLUTATHIONE 400 000mg

Isi Kandungan/Ingredients Aura White

Hydrolyzed tilapia collagen peptide

Produk kolagen yang dihasilkan daripada kulit ikan tilapia boleh digunakan untuk produk kecantikan dan kesihatan. Kepentingan kolagen untuk badan yang berfungsi memelihara kecantikan kulit, mempercepatkan penyembuhan luka serta membantu memulihkan kekenyalan otot dan masalah sendi.

L-Glutathione

Kulit adalah organ terbesar dari tubuh dan merupakan garisan pertahanan pertama bagi melawan penyakit. Tidak seperti organ lain, kulit kita mengelilingi dan melindungi kita. Ketika berlakunya sesuatu yang tidak baik, hasilnya akan jelas terlihat. Kulit secara berterusan akan dipengaruhi oleh keadaan dalaman dan persekitaran. Penuaan dan penyakit boleh menyebabkan pelbagai tanda dan gejala terhadap kulit termasuk kekeringan, kehilangan daya ketahanan dan KEGELAPAN.

Glutathione-protein kecil yang terdiri dari 3 asid amino yang disebut sistein, asam glutamat dan glisin, biasanya dihasilkan oleh tubuh sebagai tindakbalas terhadap persekitaran seperti pencemaran iaitu udara yang kita bernafas, air yang kita minum, bahan kimia & racun perosak dalam makanan yang kita makan yang menyebabkan kerosakan pada sel-sel & sistem badan. Apabila semakin banyak terkena pencemaran, semakin cepat tubuh akan menggunakan bekalan glutathione. Tanpa perlindungan Glutathione, sel-sel akan mati pada kadar yang lebih cepat, membuatkan orang kelihatan berusia lebih cepat & menempatkan mereka pada risiko penyakit yang disebabkan toksin termasuk kanser. 

Glutathione juga sering disebut sebagai MASTER ANTIOXIDANT di dalam tubuh. Ia juga sebagai anti-penuaan dan untuk pencerahan kulit ,pengambilan Glutathione dengan cara berterusan akan membuat kulit semakin putih dan cerah,glutathione juga akan membuatkan anda kelihatan 5 hingga 10 tahun lebih muda dari usia sebenar

L-Glutathione di kenali di Asia sebagai pil pemutih, pil peluntur, pil pencerah dan menjadi semakin popular kerana ia berupaya untuk mencerah dan mencantikkan kulit serta membantu meningkatkan tahap kesihatan.

Memutihkan kulit (membantu memutihkan kulit wajah dan badan dengan penukaran melanine (gelap / coklat / kuning pigmentasi) untuk phaeomelanin (pigmentasi kulit putih kemerahan)
Mengandungi L-Glutathione dan L-Cysteine yang berfungsi sebagai agen pencegah pigmentasi dan menggalakkan pembentukan melanin kulit yang cerah
Membuat kulit anda mulus, segar dan berseri-seri
Membantu meningkatkan kekuatan dan ketahanan serta meningkatkan tahap kesihatan
Untuk mengubati banyak penyakit paru-paru termasuk asma, bronkitis kronik dan emfisema
Menjaga fungsi kekebalan dan pertahanan tubuh yang optimum dan menyediakan anti-tumor
Melawan pengoksidaan lemak yang beredar dalam aliran darah, termasuk kolesterol, memperlambat proses pembentukan plak dalam arteri - penyebab untuk sebahagian besar penyakit jantung dan stroke
Memadam jerawat dan bekas jerawat

Hyaluronic Acid

Asid ini dijumpai secara semulajadi di dalam semua organisma hidup dan ia berbentuk gel yang wujud di antara sel dan tisu yang bersambung. Ia bersifat sebagai kusyen kepada sendi dan saraf bagi mengelakkan degenerasi sel. Asid hyaluronik berupaya melembapkan kulit, rambut dan membasahkan mata. Apabila usia semakin lanjut, tubuh semakin kurang menghasilkan asid hyaluronik menyebabkan kulit dan sel tubuh kehilangan kelembapan dan elastisiti. Ini mengakibatkan kedutan, mata yang kering, rambut nipis dan pengurangan tulang rawan.

Vitamin C
Vitamin C iaitu juga dikenali sebagai Ascorbic Acid merupakan vitamin yang larut air amat diperlukan kerana ianya tidak dapat dibina secara semulajadi oleh tubuh badan manusia.Oleh yang demikian ianya perlu diambil secara pemakanan atau suntikan.Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan penyakit Scurvi iaitu melemahkan muscle, gusi berdarah , kehilangan gigi , kulit berdarah dan juga mudah keletihan dan depress. Malah kurangnya vitamin C di dalam tubuh badan juga akan mengakibatkan luka lambat sembuh.

Fungsi Vitamin C

1.Membantu tubuh badan menghasilkan kolagen iaitu struktur utama dalam saluran darah, gigi, gusi, rambut, kulit , tendon dan ligament.

2.Vitamin C penting untuk mengawal level nitric oxide iaitu bahan kimia semulajadi yang membantu dalam mencegah pengerasan saluran darah oleh itu membantu mencegah penyakit darah tinggi,sakit jantung ,stroke (angin ahmar),kerosakan buah pinggang dan sebagainya.

3.Mencegah penyakit barah kerana fungsinya sebagai antioksida yang meneutralkan radikal bebas dan mencegah kerosakan sel-sel badan.

4.Membantu detoksifikasi bahan pencemar di dalam tubuh badan seperti (plumbum dan raksa)

5. Membantu metabolisme kolesterol di dalam badan justeru mengelakan penyakit batu karang pada hempedu dan mengurangkan kolesterol dalam darah.

6.Mengurangkan tahap penyakit (severity) demam, batuk dan selsema 

7. Membantu dalam penyerapan zat besi yang diperlukan oleh badan untuk pembentukan darah, brains development , kontrol aktiviti otot.jika kurang nya zat besi memberi kesan kepada immune sistem badan kerana T-cell yang diperlukan untuk antibodi berkurang.

Tomato Stem Cell

Tomato kaya dengan zat besi, serat serta vitamin A dan C yang diperlukan untuk mengekalkan kecergasan badan. Ia juga mengandungi fruktosa, glukosa, asid folik, potasium, kalsium dan mineral garam.Tomato stem cell berkesan untuk mengecilkan liang roma, mengurangkan masalah jerawat dan merawat penyakit kulit. Elemen penyejuk juga mampu menyejukkan kulit yang kasar, astringen untuk menghapuskan minyak berlebihan, dan vitamin A dan C untuk mencerahkan kulit kusam dan mengembalikan keremajaan kulit. 

Apple Stem Cell

Apple Stem Cell berkesan menjadikan seseorang individu itu kembali merasai nikmat keremajaan dan menggalakkan pertumbuhan sel kulit dan membaiki epidermis iaitu lapisan luar kulit selain membentuk pigmen kulit.

Apple stem cell ini juga berupaya memulihkan sistem kardiovaskular, risiko penyakit jantung, strok dan kolestrol tinggi serta mengawal diabetis,meningkatkan sistem imunisasi badan serta melegakan penyakit sendi.

Apple stem cell mampu memberi kesan positif kepada manusia kerana ia berupayamemperbaiki tisu dan sel dalam badan disamping menggalakkan penghasilan sel baru. Ia juga boleh membantu melindungi sel induk kulit manusia daripada unsur yang boleh merosakkan kulit seperti sinaran ultra ungu (UV).

Ini kerana, menurut hasil kajian epal bukan sahaja dianggap sebagai bahan antioksida malah ia juga mampu mencegah penyakit barah. Secara tidak langsung ia boleh menghalang sel dalam badan daripada mengalami kerosakan dan mematikan bahan radikal bebas yang berbahaya.

Buah epal juga mengandungi elemen kesihatan ohytonutrient yang boleh melambatkan proses pengoksidaan kolestrol yang tidak baik iaitu satu proses yang berperanan dalam pertumbuhan penyakit jantung.

Selain itu, buah epal turut memiliki khasiat tersendiri yang bertindak mencantikkan kulit, sekaligus mengatasi masalah penuaan. Ia juga mengandungi kandungan vitamin C yang tinggi dan berupaya menggalakkan pembentukan gigi, tulang, tisu bawah kulit dan rawan yang sihat. Apple stem cell sememangnya berkesan mengembalikan keremajaan kulit dan menggalakkan pertumbuhan sel premium kulit yang menjadi sumber utama untuk membaiki epidermis iaitu lapisan luar disamping menggalakkan pembentukan pigmen kulit.

Roselle Stem Cell

KHASIAT ROSELLE
- Membantu proses pencernaan, meningkatkan kelenjar usus dan berfungsi sbg tonik.
- Memperlancar peredaran darah.
- Mengubati luka luar dan dalam.
- Mengubati penyakit kulit, menghaluskan kulit dan memperlambat penuaan, menyebabkan wajah nampak muda dan berseri.
- Sbg diuretic, penurun suhu dan pereda rasa nyeri (penenang alami.)
- Bersifat detoksifikasi, membuang racun.
- Mempunyai efek anti kejang otot.
- Memiliki zat anti bakteria dan anti virus.
- Membunuh bakteria penyebab TBC.
- Memiliki zat anti kejang saluran pernafasan
- Mencegah peradangan pada saluran kencing dan pembentukan batu karang.
- Mencegah penyakit jantung.
- Mengatasi masalah selsema, batuk, dan demam.
- Mengubati asma dan alergi.
- Mengubati insomnia.
- Menormalkan kadar gula darah, tekanan darah, kolestrol, dan asam urat.
- Mengatasi penyakit kardiovaskular/darah tinggi.
- Vitamin C dan serat yang tinggi yang terdapat dalam rozel mampu bertindak sebagai anti oksidan dan sebagai anti kanser.
- Meningkatkan stamina dan daya tahan tubuh
- Menyihatkan mata
- Menyeimbangkan berat badan.
- Mengurangi panas dalam .
- Menurunkan tingkat penggumpalan lemak di hati.
- Mengubati pening kepala/migraine.
- Membantu memulihkan dari ketergantungan ubat dan alkohol.
- Menghilangkan sakit sakit di badan.
- Membantu mencerdaskan otak pada anak-anak kerana mengandungi Omega 3 dan DHA
- Dapat mengurangi risiko osteoporosis.
- Mengobati sakit tenggorokan dan sawan.
- Mengatasi masalah stress/tekanan.

Maqui Berry

KHASIAT MAQUI BERRY( Buah berri yang mengandungi antioksidan paling tinggi)
1. Beri / Buah yang mengandungi antioksidan yang tertinggi di seluruh dunia.
2. Menurunkan berat badan.
3. Meninggatkan kekuatan dan daya ketahanan.
4. Menyokong kesihatan penuaan.
5. Meneutralkan radikal bebas.
6. Sumber vitamin C, kalsium, besi dan kalium yang bagus.
7. Menambahkan paras tenaga.
8. Aktiviti anti-radang.
9. Melindungi LDL daripada pengoksidaan.
10. Menguatkan tulang dan sendi.
11. Memutihkan kulit dan melindungi kulit daripada sinaran matahari.
12. Mengurangkan tahap kolesterol buruk (LDL)
13. Menyokong kesihatan saluran darah jantung

Strawberry

KHASIAT STRAWBERRY
Strawberry mampu mengurangkan kadar kolestrol.
Strawberry dapat membantu mematikan sel kanser.
Strawberry dapat mengurangkan gejala strok.
Strawberry mengandungi zat anti alergi dan anti radang.
Konsentrasi tujuh zat antioksidan yang ada pada buah strawberry lebih tinggi dibandingkan buah atau sayuran lain, sehingga strawberry merupakan buah yang efektif untuk mencegah proses pengoksidaa pada tubuh (pengoksidaan ialah hancurnya jaringan tubuh karena radikal bebas. Oksida juga menyebabkan pada proses penuaan).
Strawberry yang kaya vitamin C sangat bermanfaat bagi pertumbuhan anak.
Strawberry mengandungi sedikit gula juga dan sesuai untuk diet bagi pengidap penyakit diabetes.
Strawberry yang dimakan teratur dapat menghaluskan kulit dan membuat warna kulit kelihatan lebih cerah dan bersih. Khasiat sampingan dapat melambatkan proses penuaan.
Strawberry dapat memutihkan atau membersihkan permukaan gigi.
Strawberry dapat merawat radang sendi.
Daun strawberry juga berkhasiat karena memiliki zat astringent. Tiga hingga empat cangkir air hasil rebusan daun strawberry setiap hari, dapat menghentikan serangan diare.
Keperluan vitamin C bagi orang dewasa setiap hari hanya dengan makan 8 buah strawberry (98 mg). Keperluan serat juga sekaligus dapat dipenuhi.
Billberry

Mempunyai hubungan rapat dengan blueberry dan ia terkenal dengan daya memperkuatkan kapilari-kapilari mata. Buah Bilberry melambatkan proses kemunduran macular berkaitan dengan usia, rabun malam dan gangguan mata yang berkaitan dengan diabetes.
Buah Bilberry mempunyai daya penyembuhan dan kesan pemulihan untuk pelbagai penyakit antaranya ialah:
Tekanan darah tinggi
Menentang inftamasi
Pembentukan kolagen
Glaukoma (penyakit mata yang beransur-ansur buta)
Sendi menjadi bengkak
Ketiadaan haid secara abnormal
Memperkuatkan kapilari
Pencegahan / rawatan artristis reumatik

Papaya
Kulit licin dan putih dan juga dapat elakkan sembelit.

Lemon
Sweet Turnip
Mixed Berries


PRODUK PENCERAHAN KULIT YANG PERTAMA DI MALAYSIA MENGGABUNGKAN 3 STEM SEL DARI TOMATO, APPLE & ROSELLE BERSAMA GLUTATHIONE DAN TILAPIA KOLAGEN

Produk pencerahan kulit yang harus dicuba, menghapuskan kekusaman, mengembalikan keserian dan kelembutan kulit secara keseluruhan. Satu-satunya produk keluaran Malaysia yang menggunakan teknologi stem sel hasil gabungan 3 jenis tumbuhan/buah - tomato, epal dan roselle serta ditambah dengan kehebatan lain, L-glutathione dan kolagen ikan talapia!

Dengan ramuan berkualiti premium yang diadun bersama bahan semulajadi terbaik seperti lemon, turnip, strawberi, maquiberry, betik, sarang burung, astaxanthin dan pinebark, pastinya gabungan mantap yang memberikan 3 kali kuasa pencerahan kulit malah berupaya merangsang penjanaan sel-sel kulit baru serta memperbaiki tekstur kulit agar lebih halus, lembut dan sekata.




INOVASI TERKINI GABUNGAN -L-GLUTHATIONE -TILAPIA COLLAGEN -VITAMIN C -HYALURONIC ACID -TRIPAL STEM SELL PHYTOCELLTEC INOVASI KECANTIKAN TEKNOLOGI JEPUN

1-KULIT CERAH & GEBU

 Diformulasi dengan teknologi dari Jepun mengabungkan Tilapia Collagen, -Glutathione, Vitamin C, Hyaluronic Acid dengan bahan semulajadi yang lain seperti Tomato Stem sell, Epal Stem sell, Rosella stem sell, Lemon, Turnip, Strawberi, Maquiberi, Papaya, Sarang Burung, Astaxanthin, & Pinebark 

~ dimana ia bertindak 3 kali ganda mencerahkan kulit, membaiki struktur kulit yang rosak akibat jerawat, pigmentasi serta kulit kering & kasar. 

~ Hasilnya kulit lebih putih, halus, licin dan gebu. 

~ SESUAI UNTUK LELAKI DAN WANITA 


2-KECANTIKAN KUKU DAN RAMBUT 

~ Secara teliti ia dapat membantu anda yang mengalami masalah keguguran rambut berminyak atau kulit kepala kering tidak kurang juga yang mengalami kuku mudah patah, berbunga dan kering. 

~ Meningkatkan kalsium yang diperlukan oleh tubuh badan member tulang lebih kuat 


3-SESUAI BAGI IBU MENGANDUNG DAN MENYUSU 

~ PGC ini sesuai bagi ibu mengandung dan menyusu kerana kandungan khasiat vitamin yang tinggi ia menyalurkan nutrisi terus kepada bayi di dalam kandungan dan mengalakan pemprosesan susu yang banyak jadi si ibu cantik bersama bayi yang comel 


4-LEBIH AKTIF DAN BERTENAGA 

~ Jika dulu anda lesu dan mudah penat PGC boleh membantu anda member tenaga serta mengurangkan sakit sendi & otot. 

~ Kebiasaan tidak kira lelaki atau wanita bergerak aktif setiap hari kekurangan kolagen & vitamin adalah penyebab utama masalah kelesuan. Aktifkn Hidup Anda ! 


5-KESIHATAN DALAMAN Formulasi 3x stem sel phytocelltec 

~ pkar kesihatn telah membuat penyelidikan selain PGC ini baik untuk kulit ia juga dapat meningkatkan tahap ketahanan kesihatan tubuh badan, melawan radikal bebas serta membaikpulih sel-sel lama kepada sel- sel baru .



KELEBIHAN UTAMA AURAWHITE GLUTA COLLAGEN


~ 50% Pencerahan ketara dalam 2 minggu 

~ Pemulihan kulit yang rosak dan bermasalah 

~ Untuk hilangkan masalah jerawat yg teruk / jeragat /pigmentasi / hilangkan parut dn liang pori terbuka 

~ Rambut lebih sihat, halus dan bersinar 
~ Mengurangkan kedutan dan garis halus 
~ Melambatkan prosess penuaan 
~ Mengatasi masalah sembelit 
~ Mengurangkan sakit sendi 
~ Meningkatkan tenaga dan lebih aktif 
~ Mengurangkan rekahan kaki 
~ Menguatkan otot, tulang dan kuku 
~ Memulihkan payudara yang kendur 
~ Meningkatkan penghasilan susu ibu 
~ Mengandungi nutrien yang tinggi dan sesuai bagi ibu mengandung


 CARA MINUM /PENYEDIAAN AURA WHITE


AURAWHITE PURE L-GLUTATHIONE + COLLAGEN 400000MG 

- 1 BEKAS 500g ( Tahan untuk 2 bulan ) - FREE SHAKER



1. CAMPURKAN 2 scoop AURAWHITE bersama 120ml air sejuk atau air masak juga boleh menggunakan jus buah-buahan kesukaaan Tidak digalakkan menggunakan air panas kerana dikhuatiri zat-zat aktif akan mati dan hilang

2.kemudian goncangkan shaker tersebut dan sedia utk diminum 


3. Jauhi minum / makan dari sumber yang mengandungi kafein seperti kopi, teh dan sebagainya kerana kajian menunjukkan kafein mampu menghilangkan zat aktif dan tidak baik untuk kecantikan kulit.


4. WAJIB minum air masak / mineral /air bersih sekurang-kurangnya 3-5 liter sehari untuk kadar serapan yang cepat dan kesan yang pantas. 


5. Cara yang sesuai untuk pengambilan AURA WHITE adalah semasa perut kosong 
krn memudahkan nutrisi utk menyerap kedalam tubuh. Di sarankan ambil pada waktu pagi (2 jam sebelum sarapan) dan malam sebelum tidur (2 jam selepas makan malam)

** ATAU BOLEH AMBIL 1 SCOOP, 2 KALI SEHARI SEMASA PERUT KOSONG, IKUT KEMAMPUAN MASING2...KEMAMPUAN DR SEGI KEWANGAN
2 SCOOP 2 KALI SEHARI SURE LG CEPAT HASILNYA...

** Period stop minum..Hari ke 4 period blh mula minum..
Untuk preggy mum 4 bulan ke atas dh blh mula minum Aurawhite

** Selepas pengambilan Aurawhite elakkn minum minuman yang mengandungi Kafein dan Berkarbonat





FORMULA LENGKAP
Diperkaya dengan antioksidan yang sangat tinggi membantu melambatkan penuaan kulit. Ia membantu menyerlahkan kecantikan kulit, mengurangkan radang serta berupaya memulihkan sel tisu.

RASA YANG LAZAT
Berperisa lemon berry bukan sahaja enak diminum tetapi membekalkan 
khasiat yang tinggi untuk mengekalkan kecantikan dan kesihatan dalam satu masa.

TANPA BAHAN TAMBAHAN
100 % semulajadi dan selamat ,tiada tambahan gula, bahan pengawet, pewarna atau perisa tiruan. Bebas hormon,steroid dan bahan kimia oleh SGS.

Beberapa persoalan yang sering ditanya pengguna:

a). 1 jar tu brapa gram? Tulis 500gm, tp kenapa isi ia 400,000mg?
- Sebab ia termasuk berat jar/bekas ia.. isi kandungan memang 400gm=400,000mg

b). 1 jar tahan brapa lama?
- Bergantung cara pengambilan. Jika sekali sehari, tahan 2 bulan. Tapi permulaan amal, di sarankan minum lah 2 kali sehari, pagi dan malam. Jadi ia tahan untuk sebulan.. Nak kesan bagus dan cepat kan, jadi minum banyak2 sikit..hehe.. (air bersih juga minum secukup nya ye..)

c). Rasa ia macam mana ye?
- Rasa manis2 anggur..:) sedap.. kena cuba sendiri, baru tau..

d). Jar tu plastik ke tin? Kang berkarat lak, bahaya tu..
- Bekas plastik yang cantik, macam tupperware.. Dah habis isi nanti boleh gantikan dengan biskut..hehe..

e). Alahan seafood/resdung boleh ambil?
- Boleh. Kolagen ia dari sumber akuatik - ikan talapia, tiada unsur marin. Bahan2 lain dari ekstrak buah juga sarang burung.. sangat bagus untuk kesihatan dalaman selain untuk mencantikkan kulit..

f). Jika ada penyakit kronik seperti darah tinggi, kencing manis atau jantung boleh minum ke?
- Aura white selamat untuk semua. Ia minuman bernutrisi bebas gula dan pengawet. Jika makan ubat, jarakkan masa pengambilan. Jika bimbang berlakunya tindakbalas yang teruk, cuba minum dengan dos yang sedikit dulu, setengah scoop..

g). Berapa lama nak nampak halus, cerah, gebu ni?
- Jika konsisten 2 kali sehari, jaga pemakanan dan badan sihat, tentunya kesan terserlah pada kulit. 

h). Jika berhentikan pengambilan kulit jadi kusam semula ke?
- Badan kita ni terdedah dengan radikal bebas setiap hari.. proses penuaan juga berlaku setiap saat. Beza nya jika kita mengambil nutrisi yang cukup, proses itu semua dapat dilambatkan.. Dan Aura White salah satu pilihan minuman tambahan yang sangat bagus, sebahagian dari cara anda untuk lebih muda dari usia.. Contoh mudah, kita nak bersih dan segar mestilah mandi setiap hari.. Apa jadi jika sehari tak mandi atau seminggu, apa lagi jika sebulan tak mandi? 



TESTIMONI














No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...